Jeżeli denerwujesz się na podwyżki opłat paliwa, być może zechcesz zaciekawić się tym zagadnieniem, że istnieje opcjonalny sposób na tankowanie samochodu, który jest lepszy dla środowiska, dla silnika oraz dla budżetu, bo kosztuje blisko połowy cena benzyny i oleju napędowego.
Chodzi o gaz. W obliczu tych licznych atutów nasuwa się pytanie, czy w istocie warto przebudować samochód pod tym kątem? Zerknijmy!
Przerobienie wozu na gaz – profity
Główną zaletą konwersji auta jest redukcja cen paliwa, jaką można obniżyć o około 40%. Wynika to z faktu, że LPG podlega znacznie niższemu zużyciu paliwa niż benzyna i olej napędowy oraz chociaż jest mniej wydajny (około 15% do 20%) – redukcja wydatków z nawiązką to wynagradza.
Piotr Marzec Kraków
Jeśli odmienisz pojazd, będziesz posiadać prawo do obniżenia podatku drogowego, bowiem państwo sprzyja takim rozwiązaniom, z racji tego, że gaz paliwo spalające się w sposób czystszy. Spalając się wytwarza mniej cząstek stałych, a wobec tego może naprawdę przedłużyć witalność wielu silników.
Co więcej wozy napędzane LPG wydzielają:
• 14% mniej emisji CO2 aniżeli samochody benzynowe,
• 10% mniej aniżeli silniki diesla,
• wytwarzają 50% mniej tlenków azotu niż benzyna,
• wytwarzają 20% mniej tlenków azotu aniżeli olej napędowy.
Jak w takim razie widać są w zasadzie niemało lepsze dla środowiska. Tym bardziej, jeśli podróżujesz jednym z mniej ekonomicznych wozów, widzisz dzisiaj bez owijania w bawełnę, że zdecydowanie należałoby rozważyć konwersję wehikułu na gaz. Te wszelkie wyżej wymienione argumenty przemawiają za tym w dosadny sposób.