Redagowanie tekstów wcale nie jest takie proste jak mogłoby się wydawać. Chociaż wyrażać opinię może każdy, to niekoniecznie musi to być tożsame z jakością takiego tworu. Po co właściwie warto pisać merytoryczne teksty? Dlatego, że taki produkt naszej kreatywności może stać się źródłem korzyści tak w sensie finansowym jak i w sensie niematerialnym. Jak jednak ułożyć dobry jakościowo tekst? W pierwszej kolejności niezbędna jest ogólna koncepcja. Autor nie musi jej nawet zaznaczać w ostatecznej wersji pracy. Ważne, aby sformułował ją dla siebie. Tekst to jednak nie tylko zawartość merytoryczna. Przedstawiająca taką samą wartość jest jego struktura. Niezbędny jest logiczny podział na kolejne mniejsze całości. Harmonia poszczególnych części to podstawa. Wprowadzający fragment nie może być zbyt długi, tak jak i podsumowanie. Zaleca się by stosować rozmaite elementy ilustrujące, a ponad to posługiwać się językiem sugestywnym. Nie wolno zapominać o niesłusznie lekceważonej roli poczucia humoru. Odpowiednio skomponowany tekst pozwoli uzyskać wielu wiernych czytelników. Dobrze wykonana praca da rezultaty także w aspekcie materialnym. Im większa liczba gości na stronie, tym większe zainteresowanie ewentualnych zleceniodawców.